Leo English – Przygody przedszkolaków z językiem angielskim cz. 2

 Jak wykorzystać zabawki w nauce języka, metodą Leo English.

  1. UCZYMY SIĘ NAZW ZABAWEK 

Pomoce dydaktyczne 
  • Zabawki, takie jak: samochodziki, lalki, piłki, klocki Lego;
  • Duże tekturowe pudełko, w środku zabawki – po kilka z każdego rodzaju, np. samochodziki, laleczki, plastikowe klocki, piłeczki;
  • FLASHCARDS: nazwy zabawek znajdujących się w pudełku, np. a car. A Lego brick, a doll, a ball
  • Cztery puste tekturowe pudełka
Przebieg
  • Powitanie. Poproś by dzieci siadły w kółku. Przedstaw zabawkę, np. a car i poproś dzieci, by podawały sobie zabawkę w kółku, z rączki do rączki, powtarzając słówko.
  • Zabawa „who is the winner?” Przedstaw słówko a car na FLASHCARD (patrz ha rysunek). Dzieci podają sobie z jednej strony samochodzik, z drugiej – FLASHCARD, za każdym razem powtarzając słówko. Obserwujemy co do nas dotrze szybciej: a red car (samochodzik – przedmiot) czy a blue car (samochodzik z FLASHCARD). Pokazujemy zwycięzcę: Look! A red car is the winner. Zachęcamy dzieci, by biły brawo. W podobny sposób uczymy nazw innych zabawek .
  • Zabawa z pudełkiem

– Przygotuj pudło z zabawkami, których nazw dzieci nauczyły się w poprzednim ćwiczeniu – po kilka z każdego rodzaju. Wysyp na podłogę zawartość pudła.

– Przydziel dzieciom zadania, np. Krzysiu, show me the cars. Let’s count. Wszystkie dzieci pomagają wybrać samochodziki. Dzieci razem liczą przedmioty i odkładają we wskazane miejsce.

– Dzieci losują z pudełka FLASHCARDS z rysunkami zabawek, które przygotowałaś. Jeżeli dziecko wylosuje np. a car, to idzie do ułożonych na dywanie samochodów.

– Poproś dzieci, by przynosiły zabawki do pudełka w określonej kolejności: Krzysiu and Zuzia, bring me blue cars. Zosia and Patryk, bring me yellow bricks. 

– Rozstaw cztery tekturowe pudła i przed każdym połóż FLASHCARD z rysunkiem zabawki. Ustaw dzieci w rządku i każdemu podaj zabawkę. Za każdym razem pytaj What’s this? I poproś, by dziecko nazwało przedmiot. Po  kolei dzieci wrzucają zabawki do pudełek. Wydawaj wyraźne polecenia (Ania, put the doll in the box) i przed rozpoczęciem aktywności pokaż dzieciom. Nagradzaj każde wykonane zadanie brawami.

  1. ZABAWA Z LALECZKĄ 

Przebieg
  • Przy stoliczkach rozdaj dzieciom wycięte kształty laleczek. Rozdaj dzieciom kredki i poproś, by narysowały eyes (pokaż na przykładzie, że oczka mają być otwarte), nose i mouth. Dzieci mogą pokolorować swoje laleczki.
  • Poproś dzieci, by odwróciły laleczkę na drugą stronę i pokaż, jak trzeba narysować zamknięte oczka. Zilustruj gestem słowa Dolly is sleeping. Draw closed eyes (pokaż na przykładzie), nose and mouth. Dzieci mogą pokolorować piżamkę.
  • Dzieci bawią się swoimi laleczkami. Witają się z laleczką Hello Dolly. What’s your name? Wymyślają imiona, np. I’m Kicia. Kładą laleczkę spać. Now Dolly is sleeping. Put your Dolly to sleep. Shhhh! Usypiają laleczkę, kołysząc ją. Śpiewamy cichuteńko kołysankę, np. refren piosenki I like to play. Odwracamy laleczkę na drugą stronę i możemy ją przykryć, np. chusteczką higieniczną.
  • Budzimy lalki. Wake up, Dolly! Tickle, tickle, tickle. Wake up! Let’s go home. Dzieci zabierają laleczki do domu.
  1. Bawimy się zabawkami
Pomoce dydaktyczne
  • Małe i duże czerwone kółeczko dla każdego; 
  • FLASHCARD z kolorem czerwonym;
  • FLASHCARD z kolorem zielonym;
  • Zrobiony samodzielnie lizak policjanta;
  • Piosenka I like to play 
  • Duże tekturowe pudełko;
  • Wycięte z białego papieru kształty laleczek;
  • Kredki, klej’
Przebieg
  • I like to play. Słuchamy piosenki i rozpoznajemy słówka.
  1. I have a car. It’s res. It’s big. 

My car can go, beep, beep, beep, beep.

I like to play. I like to play

I like to play all day  

  1. I have a ball. It’s red. It’s round.

My ball can bounce up and down. 

I lke to play. I like to play

I like to play all day.

  1. I have a doll. It’s nice. It’s mine. 

My doll can say: „Mama”, „Mama”

I like to play, I like to play

I like to play all day 

– Rozłóż FLASHCARDS z zabawkami na dywanie. Dzieci siadają w kółeczku. Włącz nagranie piosenki. Po słowach I have a car zatrzymaj nagranie i powtórz:  I have a car.  A car. Show me a car. Dzieci szukają FLASHCARD z samochodem. Następnie zatrzymuj nagranie w miejscach: I have a ball. I have a doll. Postępuj podobnie.

  • Make a car. Przygotuj duże i małe kółeczka. Dzieci sklejają je razem. Tak powstaje kierownica. Dzieci udają, że są samochodami. I’m a car. Beep, beep. Let’s play. Let’s go by car. Włącz piosenkę I like to play lub inna ulubioną piosenkę dzieci. Dzieci jeżdżą samochodzikami. Gdy zatrzymasz muzykę wszyscy stają i naciskają na klakson, głośno mówiąc: Beep, beep. Beep, beep! 
  • Pokazuj dzieciom zieloną  FLASHCARD. Dzieci mówią Go! i jeżdżą w kółko samochodzikami. Pokaż czerwoną FLASHCARD i wykonaj znak stopu lizakiem policjanta. Dzieci krzyczą Stop! I zatrzymują się w miejscu. Dzieci mogą po kolei przejmować twoją rolę. 
  • Śpiewamy piosenkę I like to play. Pokazujemy FLASHCARDS zabawek i czynności. Przy słowach I like to play udajemy, że bawimy się samochodzikiem, piłką, lalką. 

 

  1. ZABAWA Z PIŁKĄ 

Przebieg:
  • Przygotuj piłkę i tekturowe pudełko. Wyznacz miejsce, skąd dzieci będą wrzucały piłkę do pudełka. Powiedz Let’s throw the ball into the box. Here is a box. Rozdziel numery (samoprzylepne karteczki z numerkami). Powiedz You are no.1, no.2, no.3. Każde dziecko rzuca piłeczkę do pudła. Gdy mu się uda, dostaje punkt i brawa. Postaraj się, by każde dziecko wrzuciło piłeczkę. 
  • Posadź wszystkie dzieci w kółeczku i każdemu dziecku rozdaj poznane na wcześniejszych zajęciach FLASHCARDS. Każde dziecko trzyma przed sobą swoją kartę. Dzieci turlają do siebie piłeczkę wymieniając słówko z FLASHCARD, do której kierują piłkę.