Leo English – metoda nauki angielskiego idealna dla przedszkolaków

Przygody przedszkolaków z językiem angielskim cz1.

Dzieci w wieku przedszkolnym niezwykle chętnie się uczą, poznając świat. Właśnie te fakty stoją u podstaw metody LEO ENGLISH, którą częściowo zaprezentujemy w serii artykułów ” Przygody przedszkolaków z językiem angielskim”. W każdym artykule zamieszczony będzie dokładny scenariusz zajęć prowadzonych metodą Leo English.

Jak wiemy, dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, które oferują bogatą gamę aktywności. Świetnie się bawią, ucząc jednocześnie. Dzięki Leo English, czyli zabawom ruchowym, grom, zajęciom z dramy, a także twórczym działaniom plastycznym i muzycznym inspiracjom dzieci uczą się podstawowych zwrotów czy słów. Role odgrywane w króciutkich scenkach motywują je do biegłego posługiwania się poznanym słownictwem i komunikowania się w języku angielskim. Zachęcam Państwa do przeczytania pierwszego z  proponowanych scenariuszy zajęć. Lekcja wprowadza dzieci w świat przygód kotka i myszki. 

Lekcja A kitten and a mouse!

  • Uczymy słówek: Tiptoe!, a house, a mouse, cheese, a kitten, milk.
  • Uczymy poleceń: Show me…! Go to the house, Go to…! Eat the cheese! Drink the milk! It’s yummy!
  • Potrzebne są: 
  • Flashcards, czyli duże obrazki do zaprezentowania słówek. Możemy je narysować na białym kartonie;
  • Małe papierowe talerzyki lub kartki wycięte w kształcie talerzyków (tyle, ile dzieci w grupie);
  • Karty pracy

 

Uczymy się słowa tiptoe

  1. Chodzimy w kółko. Postarajmy się, by dzieci chodziły rytmicznie: one, two, one, two etc. Powtarzamy rytmicznie tiptoe, tiptoe, tiptoe. Pokazujemy dzieciom, że chodzimy na paluszkach. Postarajmy się by dzieci powtarzały z nami: tiptoe, tiptoe, tiptoe. Pokazujemy jak chodzimy na piętach i powtarzamy rytmicznie: heels, heels, heels. Zmieniamy polecenia, tak by chodzić raz na palcach raz na piętach.
  2. Chodzimy w kółko w przeciwnym kierunku, powtarzając te same czynności. Na koniec stajemy w kółku i mówimy do dzieci: Very good! Clap your hands! Klaszczemy w dłonie.

 

Uczymy słówek: a mouse, a kitten

  1. Dzieci siadają w kółku. Prezentujemy słówka przy pomocy kart obrazkowych, na których po jednej stronie znajduje się rysunek słówka, po drugiej stronie – słowo zapisane dużymi czerwonymi literami.
  1. Pokazujemy obie strony karty a mouse. Dzieci powtarzają słowo cichutko jak małe myszki i głośno jak duże myszy. To samo ze słowem a kitten.
  2. Dzieci podają sobie kartę obrazkową i powtarzają: a mouse. To samo w drugim kierunku robią ze słowem a kitten.
  3. Kładziemy karty na środku koła, pokazujemy palcem i mówimy: This is a mouse and this is a kitten. A mouse, a kitten. 
  4. Zachęcamy dzieci: Show me a mouse! Show me a kitten! Podpowiadamy, jeżeli jest taka konieczność. Jeśli dziecko źle wykona polecenie nie mówimy No! Wskazując na obrazki, powtarzamy jeszcze raz: a mouse, a kitten. Chwalimy dzieci. 
  5. Wstajemy z dziećmi i udajemy myszki. Pokazujemy dzieciom kartę a mouse i udajemy myszkę. Chodzimy na paluszkach (pokaż kartę Tiptoe!) jak myszki po całym pokoju.
  6. Pokazujemy dzieciom kartę a kitten. Chodzimy na czworaka po pokoju jak kociaki (You’re the kitten. Say: meow!).

Uczymy: Cheese! Go to the cheese! Milk! Go to the milk!

  1. Siadamy z dziećmi w kółku, prezentujemy kartę cheese i kładziemy ją na środku. Pokazujemy dzieciom, jak przebierając palcami, cichutko jak myszki musimy skradać się do sera: Go to the cheese! Tiptoe! Powtarzamy z zachwytem: Cheese, cheese, cheese! Kiedy mówimy Go to the house!, dzieci muszą wrócić na swoje miejsce. Udajemy, że jemy ser (Eat the cheese!), głaszczemy się po brzuchu i mówimy: It’s yummy. Jeśli to możliwe, przed tą czynnością dajemy dzieciom kawałek sera. 
  2. Prezentujemy kartę z mlekiem milk i pokazujemy dzieciom, jak zachowują się koty skradające się do mleka. Powtarzamy: Milk! Mmm! Milk! I miauczymy jak kot. Mówimy go to the house! I dzieci wracają na swoje miejsca. Rozdajemy papierowe talerzyki i zachęcamy dzieci, by piły mleko z talerzyków jak koty (Drink the milk!). Wszystkie dzieci głaszczą się po brzuszkach i powtarzają: It’s yummy. 

Zabawa: Go to the milk! Go to the kitten!

  1. Ponownie pokazujemy dzieciom wszystkie karty obrazkowe: a mouse, a kitten, cheese, milk, i rozkładamy je w różnych częściach sali. Mówimy: Go to the kitten! Pokazujemy dzieciom, jak należy dobiec i dotknąć kotka. Dzieci biegną kolejno do różnych kart. 
  2. Prosimy dzieci, aby się odwróciły, a my zamieniamy miejscami karty. Powtarzamy zabawę.
  • Pracujemy z kartami pracy: No.1: Mouse go to the house!; No.1: Show me a mouse! Show me a kitten!
  1. Dzieci pracują z kartami pracy przy stolikach. Pokazujemy wszystkim dzieciom, co należy zrobić. Chwalimy je za wykonaną pracę i zachęcamy każde dziecko do indywidualnej wypowiedzi po angielsku. W zależności od wieku i możliwości dzieci mogą tylko wskazać rysunek i powiedzieć a mouse, lub wydać całe polecenie i powiedzieć: Mouse, go to the house.
  2. Na zakończenie ustawiamy dzieci w dwóch grupach naprzeciw krzesełek, gdzie kładziemy kartę z cheese i kartę z milk. Jedna grupa dzieci to myszki, a druga to kotki. Myszki idą po kolei na palcach do krzesełka, mówią cheese i wracają z powrotem. Kotki idą na czworaka. Nie wprowadzajmy atmosfery konkurencji – pochwalmy każde dziecko za dobrze wykonane zadanie. Dla urozmaicenia na drodze do krzesełka możemy wytyczyć drogę sznurkiem przyczepionym taśmą klejącą do podłogi lub wytyczyć całą trasę papierową taśmą klejącą. Powtarzajmy za każdym razem: Mouse, go to the cheese! I Kitten, go to the milk!